Sharon Rampaart | Groepszangles / Popkoor

(alleen woensdagmiddag)

Popkoor is voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 of 12 t/m 14 jaar die graag zingen en het leuk vinden om samen op te treden.

Wat leer je:

Je gaat de mogelijkheden van je stem verkennen en leert hoe je deze op een goede manier kunt gebruiken. Hoe klink je mooi samen, of juist apart. Meerstemmig zingen, Engels of juist Nederlandstalig,bekende liedjes of juist nieuwe liedjes, een eigen liedje?!

Ook talenten zoals rappen, tekst schrijven, dans, met eigen instrument meespelen, er is veel ruimte voor eigen inbreng.

De opbouw van de lessen is als volgt:

Warming up van de stem: inzingoefeningen /stemvorming.
Oefeningen t.b.v. concentratie/ luisteren/ zuiverheid/ dynamiek/ meerstemmigheid.
Opbouw van lied repertoire/ samenzang.

In de de lessen wordt ook aandacht besteedt aan beweging/ presentatie en microfoontechniek. Er wordt toegewerkt naar een echt optreden op het podium en naar een cd opname.

Zo stimuleert deze workshop (muzikaal) talent. Het vertrouwd raken en het plezier van het zingen met elkaar staat echter voorop!

 

muziek, spel & beweging  Sharon Rampaart

Muziek, spel en beweging, is een combinatie van muziek, zang, dans(expressie) en spel(drama). Ik gebruik ook elementen vanuit de yoga.

Bij jonge kinderen horen muziek en beweging bij elkaar. Door gebruik te maken van verschillende disciplines wordt zoveel mogelijk tegemoet gekomen aan de natuurlijke behoeften.

In mijn lessen maak ik gebruik van muziekinstrumenten, bewegingsmateriaal, liedrepertoire en spelmateriaal. We gebruiken onze eigen stem,  lijf en fantasie. Kortom we zingen, maken muziek, dansen en spelen, gebruiken al onze zintuigen en genieten van het plezier wat we hieraan beleven.

Muziek, spel en beweging heeft ook positieve invloed op verschillende ontwikkelingsgebieden. Muziek maken en zingen verbindt en verhoogt de concentratie. Zingen reguleert de ademhaling en bevordert de taalontwikkeling. Beweging, dans en Yoga zijn goed voor de motorische ontwikkeling en bevorderen het lichaamsbewustzijn.  Door het samenspel en de expressieve werkvormen, verkennen kinderen hun …… bijdrage emotionele en creatieve ontwikkeling.

Al spelende vullen een muzikale koffer.

Muziek, spel en beweging is mogelijk binnen instellingen zoals (speciaal) onderwijs, buurthuis of NSO, welzijnsinstellingen,of gezondheidszorg.

Informeert u naar de mogelijkheden voor verschillende trajecten.